Dodaj produkty podając kody
Reklamacje
Regulamin rozpatrywania reklamacji
11.03.2021
§ 1
Regulamin rozpatrywania reklamacji przewiduje zgłoszenia wynikające z usterek towaru zakupionego w firmie Softland sp. z o.o. w okresie maksymalnie 12 miesięcy od daty zakupu
§ 2
Reklamowany towar musi być dostarczony do Działu Reklamacji firmy Softland :
- Kompletny, czyli zawierający wszystkie elementy zestawów, z którymi towar został zakupiony
- Należycie zabezpieczony na czas transportu tj. w sposób wyłączający wątpliwość, czy zgłaszana usterka powstała u użytkownika, czy w trakcie transportu
- Paczka musi zawierać w adresie informację, że ma trafić do Działu Reklamacji
- Na koszt Klienta
§ 3
Reklamacje będą rozpatrywane w terminie:
- 14 dni roboczych w przypadku zastosowania się do procedury RMA ( patrz § 4)
- 30 dni roboczych w pozostałych przypadkach
§ 4
Przed wysłaniem paczki z reklamowanym towarem Klient powinien:
- Zgłoszenie należy wysłać przez stronę internetową z poziomu panelu klienta ( tylko dla zalogowanych klientów),poprzez formularz należy wybrać towary do reklamacji, wybrać ilość reklamowanego towaru i opisać usterkę
Lub
Zgłosić drogą mailową, telefoniczną, lub za pomocą komunikatorów bezpośrednio do opiekuna klienta.
- Przesyłkę należy dostarczyć na swój koszt lub tez drogą tradycyjną osobiście
- Wszelką korespondencję można kierować na adres: reklamacje@slc.pl najlepiej załączając formularz reklamacji obowiązujący w firmie Softland ( do pobrania od opiekuna handlowego klienta )
- Czekać na zmianę statusu w panelu B2B lub nadanie numeru RMA – zostanie on przesłany mailem w ciągu 2 dni roboczych od otrzymania zgłoszenia przez Dział Reklamacji.
- Zaadresować paczkę z wyraźnym zaznaczeniem, że ma ona trafić do Działu Reklamacji
§ 5
Dział Reklamacji każdorazowo przeprowadza weryfikację poprawności nadesłanych produktów i dokumentów z danymi zawartymi w protokole reklamacyjnym, o którym mowa w § 4 lit. a) W przypadku stwierdzenia niezgodności reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie określonym w § 3 lit. b)
§ 6
Dział Reklamacji każdorazowo testuje nadesłany towar w celu potwierdzenia zgłaszanej wady.
§ 7
W przypadku konieczności odesłania towaru do producenta czas oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji może się wydłużyć.
§ 8
Reklamacji nie podlegają:
- Cechy fabryczne reklamowanego produktu
- Towary, których okres gwarancji minął
- Uszkodzenia mechaniczne, termiczne, chemiczne obudowy, elementów i podzespołów
- Uszkodzenia powstałe na skutek błędnej obsługi, montażu, eksploatacji, przechowywania i obchodzenia się z produktem ( napięcie zasilające, temperatura, wilgotność) a także działań sił wyższych, klęsk żywiołowych ( pożar, powódź i innych wypadków losowych)
- Uszkodzenia wynikające z użytkowania towaru niezgodnie z instrukcją oraz jego przeznaczeniem
- Naturalne ślady zużycia produktu powstałe w trakcie jego eksploatacji
- Zgłoszenia reklamacyjne nieopatrzone wymaganymi dokumentami
- Uszkodzenia towarów powstałe lub mogące powstać na skutek nieprawidłowego zabezpieczenia podczas transportu od Klienta do Działu Reklamacji
§ 9
Reklamacje nie będą rozpatrywane jeśli :
- Towar nie został zakupiony w Softland sp. z o.o.
- Przesyłka nie została opatrzona odpowiednimi dokumentami
- Stwierdzono próby samodzielnej naprawy lub modyfikacji towaru
§ 10
Dostarczony do Działu Reklamacji produkt musi odpowiadać podstawowym warunkom higienicznym. W przeciwnym wypadku reklamacja zostanie odrzucona a reklamowany towar zwrócony Klientowi.
§ 11
Po naprawie, produkt jest przekazywany klientowi w opakowaniu, w jakim odesłał on reklamowany produkt. Nie ma możliwości wymiany opakowania na nowe.
§ 12
Dział reklamacji s-ki Softland zastrzega sobie prawo do domagania się przedstawienia dokumentów potwierdzających zakup reklamowanego towaru.
§ 13
W przypadku odmowy przyjęcia lub/i odmowy naprawy towar jest odsyłany do klienta w stanie, w jakim został dostarczony do Działu Reklamacji s-ki Softland wraz z pisemnym uzasadnieniem decyzji.
§14
Paczki niezabezpieczone taśma firmową Softland, uszkodzone lub naruszone wymagają odmowy odbioru oraz zgłoszenia tego na protokole szkody w obecności kuriera.
Wszelkie reklamacje dotyczące stwierdzonego ubytku lub uszkodzenia, jak również związane z opóźnieniem w doręczeniu przesyłki należy zgłosić w formie pisemnej w terminie 7 dni od dnia odbioru przesyłki, a w przypadku niewykonania usługi licząc od dnia, przewidywanego terminu wykonania usługi. W terminie 14 dni.
Kopie (skan) protokołu szkody spisanego w obecności kuriera, a takie zdjęcia paczki, spis ubytku należy niezwłocznie przesłać do opiekuna klienta w celu realizacji dalszego postpowania reklamacyjnego u przewoźnika.
Tylko reklamacja złożona w sposób pisemny będzie rozpatrywana.
Ewentualne dokumenty korygujące zostaną wystawione dopiero po wyjaśnieniu stanu reklamacji przez przewoźnika.